053-6242981

מוכר או קונה דירה?

צור קשר לעריכת עסקה בטוחה

העברת נכס ללא תמורה

העברת נכס ללא תמורה

העברת נכס ללא תמורה מתרחשת במספר מקרים שהעיקריים שבהם: א. אדם שיש לו נכס וקונה נכס נוסף ורוצה לחסוך במס יכול להעביר את אחד הנכסים למישהו אחר מבני משפחתו הקרובה ובכך להימנע מלשלם מס גבוה ב. אדם שיש לו שני נכסים ורוצה למכור אחד מהם יכול להימנע מתשלום מס שבח במידה ויעביר את אחת הדירות למישהו אחר מבני משפחתו הקרובה.

העברת נכס ללא תמורה נחשבת כעסקת מקרקעין על כל המשתמע בכך. במשרדה של עורכת הדין נורית נמדר -גורפינקל משרד עורכי דין ונוטריון מקרקעין ונדל"ן מטפלים במקרים רבים של עסקאות נדל"ן בכל רחבי הארץ בהצלחה.

מהלך העברת נכס ללא תמורה

מכיוון שמדובר בעסקת נדל"ן ומקרקעין לכל דבר ועניין, העברת נכס ללא תמורה דורשת מספר הליכים משפטיים שצריך להשלימם: חתימה בפני עו"ד על הצהרה שזהו נכס המועבר במתנה, וכן על מסמכי העברת הזכויות בנכס מנותן המתנה למקבל המתנה. בנוסף יש לחתום על טפסים מתאימים בנוגע לעסקה שעליהם להיות מוגשים למשרדי מיסוי מקרקעין תוך חודש עם אימות חתימות משפטי. לאחר קבלת אישור עירייה ותשלומי אגרת רישום בטאבו הנכס ירשם על שמו של המקבל.

העברת נכס עם הגבלות, או העברה לתמיד

כאשר מתקיימת עסקת העברת נכס ללא תמורה צריך לדעת בוודאות באיזה סוג עסקה מדובר: האם מדובר בעסקה הניתנת לביטול ואז העברת הנכס ללא תמורה הופכת למתנה על תנאי, כזו שיכולה להילקח ברגע שמופר תנאי כלשהו או אם מדובר בעסקה שאינה כרוכה בתנאים כלשהם . כאשר המעביר, בעל הנכס, אינו מעביר בשלמות הראויה את הנכס ומעוניין בשליטה חלקית עליו הוא נותן את תנאיו המגבילים מראש והצדדים חותמים עליהם. להעברת נכס ללא תמורה עשויות להיות השלכות מס שיש לקחת בחשבון, העברות כאלה עשויות להיות כפופות לתשלום מס רכישה, ולכן, גם על מקבל ההעברה לפנות לייעוץ משפטי בדבר דיני מיסוי מקרקעין כדי להבין את השלכות המס של ההעברה ולהבטיח שהוא עומדים בכל חוקי המס והתקנות החלים על קבלת הנכס במתנה. בשל החוקים והתקנות הרבות בדיני מקרקעין חיוני להבין את הדרישות המשפטיות וההשלכות של העברת נכס ללא תמורה שכזה וכדי להבטיח שההעברה תקפה ונרשמה כחוק בלשכת רישום המקרקעין חייבים עורך דין הבקיא בנושא הספציפי, וזה הזמן להתקשר למשרדה של עורכת הדין נורית נמדר -גורפינקל משרד עורכי דין ונוטוריון מקרקעין ונדל"ן בטלפון: 053-6242981 ולקבל את השירות המקצועי ביותר.

העברת דירה ללא תמורה

העברת דירה ללא תמורה היא מהלך אפשרי עבור אדם שיש לו יותר מדירה אחת וברצונו למכור את אחת הדירות ללא תשלום מס שבח, או מי שיש לו כבר דירה ורוצה לקנות נוספת, ומס הרכישה שישלם גבוה עבור הדירה השנייה . כדי להימנע מכך יש אנשים שמעבירים דירה אחת ורושמים אותה על שם אחד מבני המשפחה הקרובה ובכך מונעים את המס. בנוסף כאשר אדם רוצה להעביר עוד בחייו את נכסיו לבני משפחתו על מנת שלא יצטרכו לשלם מיסים בעתיד ניתן לבצע העברת נכסים ללא תמורה. אמנם זה עשוי להיראות פשוט, אך העברת דירה ללא תמורה היא בעלת השלכות משפטיות הצריכות להיות מובנות לשני הצדדים המעורבים. משרדה של נורית נמדר -גורפינקל משרד עורכי דין ונוטריון מקרקעין ונדל"ן, הינו משרד ותיק ובעל מוניטין של הצלחה מתוך היכרות של החוקים והתקנות ובזכות הידע הנרכש במהלך טיפול באלפי עסקאות בכל רחבי הארץ.

הדרישות המשפטיות של העברת דירה ללא תמורה

העברת דירה ללא תמורה מחייבת תיעוד משפטי על מנת לוודא שההעברה תקפה וניתנת לאכיפה. ההעברה חייבת להיות בכתב וחתומה על ידי שני הצדדים המעורבים. היא גם צריכה להיות רשומה במשרדים הממשלתיים השונים, כגון לשכת רישום המקרקעין ומשרדי מיסוי מקרקעין, בהתאם לתחום השיפוטי. אי עמידה בדרישות אלה עלולה לגרום לבעיות משפטיות בקשר לתקפותה ולאכיפתה של ההעברה. העברת דירה ללא תמורה חייבת לעמוד בחוקים ובתקנות החלים על העסקה. חוקים אלו מסדירים היבטים שונים של ההעברה, כגון למי ניתן לעביר את הנכס ללא תמורה, מיסים בגין ההעברה ועוד. אי עמידה בחוקים אלה עלול לגרום לבעיות משפטיות, קנסות או עונשים אחרים, ולכן חיוני לפנות לייעוץ משפטי כדי להבטיח שההעברה תואמת את כל החוקים והתקנות החלים על עסק העברת דירה ללא תמורה.

תנאי ההעברה

תנאי ההעברה צריכים להיות ברורים וחד משמעיים כדי למנוע אי הבנות או מחלוקות. בהסכם ההעברה יש לציין את מועד ההעברה, זהות הצדדים המעורבים ותנאי ההעברה. כמו כן, עליו לפרט כל אחריות או ערבות שניתנו על ידי המעביר, כגון מצב הנכס או חובות שעומדים וטרם הוסדרו. יש לציין גם האם יש משכנתאות או שעבודים. על המעביר להיות בעל הזכות החוקית להעברת הדירה. משמעות הדבר היא שהוא חייב להיות הבעלים החוקיים של הדירה ולא אמורות להיות מחלוקות בנוגע לבעלותו. הן למעביר והן למקבל מומלץ לפנות לייעוץ משפטי כדי להבטיח שההעברה תואמת את כל החוקים והתקנות החלים ושהזכויות שלו כבעלים החדשים מוגנות באופן מלא.

נשמח לעמוד לשירותכם

עוד בנושא

מכירת דירה​​

עצות שיעזרו לכם בטרם מכירת דירה יד שניה אל תחתמו על זיכרון דברים בעת ניהול המו"מ המקדמי עם הקונה! זיכרון דברים הוא הסכם מחייב לכל

קרא עוד »
עורך דין קניית דירה

רכישת דירה

עצות שיעזרו לכם בטרם רכישת דירה יד שניה רצוי מאוד שתתייעצו עם עו"ד מקרקעין ונדל"ן מקצועי מטעמכם על מנת שיבדוק כי המוכר הוא אכן בעל

קרא עוד »

מוכר או קונה דירה?

צור קשר לעריכת עסקה בטוחה או התקשר לטלפון 0536242981

דילוג לתוכן